Kamil Dąbrowski

10.04.2018

Skąd masz wiedzieć czy kupić najnowszą grę?

Przez ostatnie 25 lat rynek gier komputerowych bardzo nam się ucywilizował. Chyba już tylko najstarsi gracze pamiętają czasy gdy po gry szło się na giełdy komputerowe gdzie smutni panowie siedzący za stertami dyskietek kopiowali nam za drobną opłatą wybrane z katalogu gry. Kres tej sytuacji położyło prawo autorskie, które przewiduje srogie kary za tego typu wykroczenia. Gry są jednak dość drogie, a już szczególnie te na konsole do gier, nawet jeśli są to już niemłode tutuły. Niektórzy zadowalają się wszak tymi starszymi grami, które można czasem kupić na promocjach za drobne pieniądze, ale większa część graczy nie może doczekać się najnowszych tytułów, które doprowadzą do czerwoności procesory na ich kartach graficznych.

Jeśli jednakże masz kilkanaście lat i jedynym twym źródłem dochodu są pieniądze od rodziny na urodziny i święta to musisz szanować każdy grosz i wolisz upewnić się, że gra na jaką oszczędzasz jest warta tych pieniędzy. Nie dajesz wiary gładkim słówkom producentów i dystrybutorów, że ta gra jest najlepsza i bije na głowę wszystko co było wcześniej - liczą się tylko twarde dowody. Rozsądnie zatem odczekać chwilę i przeczytać pierwsze opinie na temat nowo wydanej gry zanim pobiegniesz po nią do sklepu. Pierwsze opinie w Internecie są już czasem w kilka godzin od premiery. Oglądasz więc recenzje na You Tube, a potem jeszcze na wszystkich blogach i upewniasz się na forach internetowych czy dana gra to faktycznie dobra inwestycja, która zapewni ci wiele godzin świetnej rozrywki.

Aktualnie dużo prościej jest zebrać wartościowe opinie o nowej grze niż było to dawniej. Kiedyś wiadomości o nowo wydawanych grach szukało się tylko w magazynach papierowych poświęconych tej tematyce, teraz mamy dużo szerszy wybór, wystarczy dobrze znać angielski i szybko zorientujesz się czy gra jest warta zachodu. Do tego mamy You Tube i tam od razu zobaczysz grę w akcji, przekonasz się przeto czy jest to coś czego się spodziewałeś, co pomoże ci w podjęciu decyzji o jej zakupie.